Czy wiesz, jakie strategie zmieniające wygląd stosowane są w mediach? Powrót do listy porad

 

Przeprowadzone badania w Stanach Zjednoczonych wykazały, że większość modelek jest chudszych niż 98% Amerykanek. 20 lat temu modelki ważyły średnio 8% mniej niż przeciętna kobieta. Dzisiaj ważą 23% mniej, a waga wielu z nich spełnia kryteria anoreksji.

W reklamach w celu osiągnięcia idealnej sylwetki modela stosuje się różne strategie. Na przykład efekt powiększenia piersi uzyskuje się wypychając stanik wkładkami. Wkładki stosuje się też w bieliźnie, żeby uformować kształtne pośladki, ściąga się taśmą piersi, żeby poprawić ich wygląd. Taśmy używa się też po to, aby ściągnąć nadmiar skóry i ukryć zmarszczki czy też zmienić owal twarzy. Na koniec postać modelki lub modela poddaje się obróbce komputerowej, kilkoma kliknięciami myszki wyszczuplając sylwetkę – np. usuwając ciało na przedramionach, twarzy czy gdzie indziej. Niektóre postaci w czasopismach nie są nawet realne – stanowią kompilację różnych części ciała z różnych modeli.  (ABB)

 

Copyright © aboco.pl 2017 Wykonanie: AVANO